سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی بازی Dawn of Discovery

یک سفر طولانی در سرزمینی وسیع را تصور کنید.اگر آرزوی این چنین سفری را دارید، نگران تدارکات نباشید چرا که Dawn of Discovery همه چیز را آماده کرده است همانطور که از نام بازی مشخص است وظیفه اصلی شما کشف سرزمین های ناشناخته خواهد بود.در این بازی می بایست به کمک کشتی های خود از میان دریاها و اقیانوس های ژرف عبور کرده و جزیره ای مناسب را برای آغاز تمدنی با شکوه انتخاب کنید.پس از کشف جزیره کار ساخت و ساز آغاز خواهد شد و پس از استقرار کامل و محکم کردن پایه های تمدن نوظهور، نوبت به گسترش سرزمین زیرسلطه تمدن شما می رسد.اگر شما هم از طرفداران بازی های گسترده هستید و به داستان های تاریخی علاقه دارید بادبان ها را بکشید که Dawn of Discovery منتظر است.

داستان بازی Dawn of Discovery که با نام Anno 1404 نیز شناخته می‌شود در سال ???? رخ می‌دهد. زمانیکه سرزمین تحت حاکمیت شاه جورج از قحطی و خشکسالی رنج می‌برد. شاه جورج که از تنگدستی مردم خود باخبر است برای برطرف کردن این مشکل دو پسر خود به نام‌های ویلیام و ادوارد را مامور کشف یک سرزمین حاصلخیز جدید می‌کند، سرزمینی که بتواند نیازهای مردم قحطی‌زده را تامین کند. اما این دو برادر از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت هستند. درحالیکه ادوارد تنها راه تامین نیاز مردم سرزمین خود را جنگ و حمله به سرزمین‌های دیگر می‌داند، ویلیام به دنبال راه‌های مسالمت‌آمیز است و پیشنهاد او کشف سرزمین‌های ناشناخته و بدون سکنه و البته حاصلخیز است. پادشاه نیز با نظر ویلیام موافق است و به این ترتیب ویلیام برای آغاز اکتشاف خود راهی سفری طولانی و شاید بی‌پایان می‌شود. او در طول سفر خود موفق به کشف تمدنی شرقی خواهد شد که ساکنین این تمدن رفتار دوستانه‌ای در برخورد با ویلیام در پیش می‌گیرند و پس از مدتی رازها و فن‌آوری‌های خود را به او آموزش می‌دهند. ویلیام پس از این آشنایی با دستی‌پر به پیش پدر برمی‌گردد اما در این فاصله سلطان که نام پادشاه تمدن شرقی است به طرز اسرارآمیزی ناپدید می‌شود و به این ترتیب خواهر سلطان حکومت را در دست می‌گیرد. پس از این جابه‌جایی قدرت حاکم جدید تمدن شرقی تمام روابط دوستانه با پادشاهی جورج را قطع کرده و تصمیم به جنگ می‌گیرد.پادشاه جورج که هنوز موفق به تامین مایحتاج سرزمین خود نشده است بار دیگر دو فرزندش را برای تهیه تدارکات لازم جهت مقابله با حمله احتمالی تمدن شرقی، به سفر اکتشافی جدیدی می‌فرستد.

مطلبی که خواندید گوشه‌ای است از داستان Dawn of Discovery که در طول بازی با صدای گرم گوینده روایت خواهد شد.
بازی Dawn of Discovery در ژانر Historic RTS قرار می‌گیرد. این بازی چهارمین عنوان از سری بازی‌های Anno است که علاوه بر Campaign خطی امکان ساخت یک مسیر متفاوت و مجزا را در قالب مد Continuous Play فراهم کرده است. البته اگر قبل از این، تجربه عناوین مشابه را نداشته‌اید بهتر است جهت آشنایی بیشتر با فضای بازی و ویژگی‌های آن از مد Campaign آغاز کنید که گیم‌پلی منظم‌تری نسبت به دیگر مد بازی خواهد داشت. همانطور که گفته شد مد Campaign روایت برخورد دو تمدن بزرگ شرقی و غربی است که بازیکنان را به ماموریتی بی‌پایان و گسترده خواهد فرستاد. علارغم مسیر خطی، در مد Campaign با یک گیم‌پلی پیوسته روبرو نخواهید بود و می‌توانید در کنار هدف اصلی، اهداف شخصی خود را تعیین کرده و برای رسیدن به آنها از طریق روش‌های منحصربفرد خود اقدام کنید.

صرفنظر از اینکه کدام یک از مدهای بازی را انتخاب کنید، اهداف اصلی شما در بازی کشف جزایر جدید، ساخت پناهگاه ، تهیه کالاهای مورد نیاز و مدیریت ساکنین سرزمین جهت تشکیل یک اجتماع یکپارچه و در نهایت تمدنی قدرتمند است. پیشرفت جامعه تحت فرمان شما در گرو جمع‌آوری بیشتر طلا خواهد بود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جمعیت فراوان به هیچ وجه معادل جمع‌آوری طلای بیشتر نخواهد بود. مردم تحت حاکمیت شما به غذا، پناهگاه، لباس و سایر نیازهای ابتدایی زندگی احتیاج دارند و در صورت عدم تامین این نیازها یکپارچگی جامعه به خطر خواهد افتاد.

جهت تولید کالاهای مختلف مورد نیاز باید از یک نقشه دقیق و هوشمندانه استفاده کنید تا اینکه در کنار تامین تمام نیازهای موجود، هزینه تولید را در پایینترین سطح خود حفظ نمایید. در ابتدای بازی قسمت آموزشی نیز برای آشنایی بیشتر بازیکنان در نظرگرفته شده است. اما متاسفانه نه قسمت آموزشی و نه راهنمای بازی هیچکدام به توضیح کامل و باجزئیات بخش‌ها و امکانات متنوع بازی نپرداخته‌اند و بازیکنان جهت کشف و آشنایی با جزئیات مکانیسم به کار برده شده در گیم‌پلی، باید بر قوه تفکر و خلاقیت خود متکی شوند. در حقیقت Dawn of Discovery پیچیدگی‌ها و اسرار زیادی در درون خود جای داده وآن دسته از بازیکنانی که مشتاق کشف تمامی جنبه‌های مختلف بازی‌ها هستند را به مبارزه می‌طلبد.

مد Continuous Play مصداق بارز ویژگی است که Dawn of Discovery را به یک بازی برجسته و منحصربفرد تبدیل کرده است. در این مد، بازیکنان می‌توانند جدا از تمامی قیدها و محدودیت‌های موجود در Campaign خطی به تشکیل و توسعه تمدن خود بپردازند. بازیکن می‌تواند تصمیم بگیرد که تمدن خود را از یک راه مسالمت‌آمیز و بدون خشونت و درگیری و با استفاده از روابط دوستانه با دیگر تمدن‌ها تشکیل دهد و یا اینکه برای گسترش تمدن خود وارد جنگ با دیگر سرزمین‌ها شده و از ثروت دیگران جهت رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کند. ویژگی توقف ناپذیر و بی‌پایان مد Continuous Play به گونه‌ای است که ممکن است برای ساعت‌های طولانی شما را مجذوب خود کند بدون اینکه حتی لحظه‌ای احساس خستگی کنید.

تمدن نوپای خود را با چوب‌بری‌های ساده و با استفاده از ابتدایی‌ترین امکانات آغاز می‌کنید و به تدریج و گام‌به‌گام یک تمدن باشکوه و ماندگار خواهید ساخت. درخت پیشرفت‌ بازی کمی پیچیده به نظر می‌رسد و آشنایی با بخش‌های مختلف و نوع پیشرفت در شاخه‌های متنوع و متعدد آن به مدتی زمان نیاز خواهد داشت.
متاسفانه سیستم نبرد یکی از نقاط ضعف و ناامیدکننده بازی محسوب می‌شود. به شکلی که در نبردهای دریایی در شلوغترین صحنه حداکثر شاهد تبادل آتش توپ میان دو کشتی خواهید بود. ضعفی که آن دسته از طرفداران بازی‌های RTS که مشتاق ساخت ارتش‌های بزرگ و نبردهای تمام‌ عیار با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های تسلیحاتی و نظامی هستند را ناامید خواهد کرد. البته طبیعت بازی Dawn of Discovery به گونه‌ای است که بیشتر به جنبه ساخت و توسعه یک تمدن جدید می‌پردازد اما به هرحال این امر نمی‌تواند ضعف سیستم نبرد ساده بازی را توجیه کند.

گرافیک Dawn of Discovery در حد فوق‌العاده‌ای قرار دارد و باید اعتراف کرد دو شرکت Blue Byte Software و Related Designs به بهترین نحو ممکن کار طراحی گرافیک بازی را انجام داده‌اند. ساختمان‌های شهر با جزئیات فراوان طراحی شده‌اند و کاملا فعال و زنده به نظر می‌رسند. جلوه‌های دورن بازی همچون جلوه ایجاد موج برروی آب اقیانوس در زمان حرکت کشتی، که به طور کامل حس یک دریانوردی واقعی در اقیانوسی بی‌کران را در ذهن بازیکن تداعی می‌کند به خوبی طراحی شده‌اند. ساکنین سرزمین بطور مداوم در حال تکاپو بوده و مکان های شلوغ شهر همچون بازار به شکلی دیده می‌شوند که بازیکن باور خواهد کرد که بریک تمدن بزرگ و در حال توسعه حاکم شده و باید برای گسترش هرچه بیشتر این تمدن تلاش کند.
اما در زمان زوم به داخل وضعیت Texture اجسام و اجزای مختلف تشکیل دهنده محیط بازی همچون ساختمان‌های شهر تا اندازه‌ای به هم خواهد ریخت که البته با توجه به گستردگی محیط بازی و محدودیت‌های موجود چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. علاوه براین به دلیل وسعت نقشه بازی به نظر نمی‌رسد زوم به داخل شهرها و محیط بازی کاربردی داشته باشد.

متاسفانه در Dawn of Discovery از مد چندنفره (Multiplayer) خبری نخواهد بود که در نوع خود عجیب بوده و تنها باید به رویایویی با هوش‌مصنوعی بازی بسنده کنید. تصور کنید که انجام مد Continuous Play در کنار دیگر دوستان و یا بصورت آنلاین تا چه اندازه می‌توانست بر جذابیت بازی بیفزاید.
همانطور که در ابتدای متن نیز گفته شد Dawn of Discovery یک بازی بسیار گسترده است که ساعت‌ها گیم‌پلی جذاب و متنوع را به بازیکنان خود هدیه خواهد کرد. درکنار وسعت، گرافیک بازی به گونه‌ای است که فضایی واقعی و باورکردنی به آن بخشیده است. البته وجود ضعف‌هایی همچون سیستم نبرد ساده و عدم وجود مد چندنفره تاحدودی بر جنبه‌های مثبت بازی سایه افکنده است. به هرحال اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های شهرسازی و ساخت تمدن‌های جدید هستید و یا به کشف سرزمین‌های ناشناخته در دنیایی بی‌پایان علاقه دارید Dawn of Discovery گزینه‌ای است که برای مدت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند.


» نظر
بایگانی
تست های هوش
بزرگترین گربه سان
بازی batman arkham asylum
بزرگترین اکواریوم جهان
ماشینی از طلا
عکسی جالب از خرس قطبی
شیر های سفید
پیدا شدن اسکلت غول
سریع ترین ماشین های جهان
عجیب ترین باغ وحش دنیا
دوستی کوسه با ماهی گیر
اطلاعاتی درباره جومونگ
بررسی بازی Dawn of Discovery
گران ترین ماشین جهان
دلفین صورتی
بررسی بازی Red Faction Guerrilla
عکس فانتزی سری اول
عکس فانتزی سری دوم
مادر فرشته ای زیبا
فرق عشق با ازدواج
عشق . ثروت . موفقیت
شمع فرشته
پیش بینی هایی در مورد سال 3000
بررسی بازی smackdown vs raw 2010
کشیده ترین ماشین های جهان
آخرین کلمات از زبان افراد (طنز)
بررسی بازی call of juarez bound in blood
بازی جدید FIFA10
بازی prototype
مجسمه های شنی
بازی Forza MotorSport 3
کهکشان راه شیری چیست؟ (نجوم شناسی)
بررسی بازی call of duty modern warfare 2
بزرگترین سگ های دنیا
بررسی بازی Heavy Rain
مطالبی درباره منظومه شمسی
نخستین نور در عالم
عکسی از خورشید
avatar: تخیل یا واقعیت؟
مطالبی درباره اساسین کرید 2
بررسی بازی Bayonetta
امکانات PSP Go
مطلبی درباره دایناسورها
عکسی جالب از تمساح
عکس هایی از رویال رامبل 2010
معرفی و ویژگی های ipad
دانلود برنامه Google Earth
آهنگی با اسم بازیکنان فوتبال
خطای چشم یا خطای مغز؟ (تست جالب)
خطای دید.(عکس هوش) حتما ببینید!
فکر میکنی Iq داری بیا تو وگرنه نا امید میشیا از خودت
بررسی بازی the saboteur
موجودات فضایی
دانلود آهنگ
موجودات فضایی وجود دارند
بررسی god of war 3
رازهای 40 ساله کلاهک یخی مریخ
Prince Of Persia:The Forgotten Sands