سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی forza motor sport 3

بازی Forza MotorSport 3 از بازی های معروف سبک شبیه سازی رانندگی است که توسط استودیوی بازی سازی Turn 10 ساخته و در 27 اکتبر 2009 به بازار عرضه می شود، که البته نسخه های کپی این بازی زودتر به بازار آمده و دوستان می توانند از انجام این بازی لذت ببرند. بازی Forza 3  نسخه دوم از سری بازی های Forza روی کنسول Xbox 360 و سومین نسخه از این سری بازی ها است. Forza 3 یک شبیه ساز واقعی رانندگی است که بیش از 400 اتومبیل از 50 شرکت اتومبیل سازی را در خود جای داده است که هر کدام از آن ها کاملا از روی نمونه های واقعی طراحی شده اند. تمام اتومبیل هایی که در این بازی دیده می شوند، 10 برابر بیشتر از نسخه قبلیPolygon  دارند. بازی در 2 دیسک عرضه شده که با توجه به شرایط کنونی و پیشرفت های بازی کاملا قابل پیش بینی بود که این بازی روی بیش از یک دیسک عرضه می شود. دیسک اول شامل بازی اصلی می شود که شما هر زمان که مایل به بازی کردن بودید، می توانید از آن استفاده کنید. دیسک دوم بازی، به عنوان یک دیسک جانبی است که باید روی دستگاه نصب شود. دیسک دوم به بازی اصلی تعدادی اتومبیل و مسیرهای جدید اضافه می کند(در بازی 100 مسیر مختلف وجود دارد). دیسک دوم به در خواست بازیکن تقریبا 2 گیگ اطلاعات جدید به بازی اضافه می کند. از نکات خوبی که برای این دیسک در نظر گرفته شده این است که بازیکن حق انتخاب دارد که چه چیزهایی را روی دستگاه نصب کند. اما اگر فضای کافی روی هارد دیسک دستگاه داردید، پیشنهاد می کنیم که دیسک 2 را کاملا نصب کنید.
 
گرافیک:
گرافیک بازی به مدد استفاده از موتور جدید گرافیکی که در این نسخه به کار رفته است، بسیار خوب است. اتومبیل های بازی کاملا از روی مدل ها واقعی طراحی شده اند. حتی طراحی داخلی آن ها نیز بسیار خوب و با کوچکترین جزئیات طراحی شده است. گرافیک بازی به قدری زیبا است که بسیاری از سایت ها از آن به عنوان شگفت انگیز و فوق العاده یاد کرده اند. همان طور که قبلا گفته شد، تعداد Polygonهایی که برای طراحی این بازی به کار رفته است 10 برابر نسخه قبلی بازی است و همین مطلب به تنهایی ثابت می کند که بازی از این نظر بسیار پیشرفت کرده است. نور پردازی بازی نیز بسیار خوب و کاملا Real-Time است و بازی باعث شده تا تمام اجزای محیط بسیار زیباتر به نظر برسد.

موسیقی:
این بازی را می توان مجموعه ای از بهترین ها نام برد. موسیقی بازی هم در سطح خوبی قرار دارد. صدای شنیده شده از اتومبیل ها همانند نمونه های واقعی خود است. صدایی هم که در هنگام تصادف شنیده می شود خوب است ولی می توانست بهتر هم باشد. اما در کل شما در هنگام تصادف صدایی را خواهید شنید که احساس واقعی آن لحظه را به شما انتقال می دهد. البته نباید توقع صدای تصادفی را که بازی هایی مانند Burnout شنیده می شود را در این بازی داشت. موسیقی متن بازی هم بسیار خوب است و هیجان خاص این سبک از بازی ها را به شما به خوبی منتقل می کند.

 

گیم پلی:
اولین قابلیت جدیدی که به بازی اضافه شده است، دید جدید برای رانندگی است. شما با زدن یک دکمه می توانید زاویه دیدهای مختلف مانند: Trucks و SUVs را انتخاب کنید، البته این حالت های دید برای اولین بار در این سری از بازی ها قرار گرفته اند. در این نسخه شما توانایی این را خواهید داشت تا اتومبیل خود را به هر رنگی که دوست داشتید در آورید و در مسابقه شرکت کنید (در نسخه قبلی شما اجازه داشتید که فقط اتومبیل های رسمی و اتومبیل هایی که Tune شده را رنگ کنید). همچنین شما می توانید از بازی خود یک کلیپ تهیه کرده و  و آن را در سایت Forza Motorsport آپلود کنید. در بخش تک نفره بازیکن می تواند از بین بیش از 200 مسابقه مختلف از جمله Circuit، Oval، Drag وDrift  هر کدام را که دوست داشتید انتخاب و بازی کنید. در قسمت آنلاین بازی نیز علاوه بر اینکه می توانید به همراه دوستانتان بازی کنید، می توانید در قسمت Xbox Live Scoreboards آمارهای مختلف را مشاهده کنید. در این قسمت فقط بهترین راننده نیست که می توانید مشاهده کنید، بلکه می توانید بهترین اتومبیل ها را از لحاظ Tune و رنگ آمیزی هم مشاهده کنید. در این نسخه از بازی شاهد این هستیم که موتور فیزیک بازی نیز پیشرفت خیلی خوبی نسبت نسخه گذشته دارد. می توانید آنقدر ماشین را به در و دیوار بکوبید تا از حالت عادی خارج شود. بازی از هوش مصنوعی خیلی خوبی هم بهره مند است. همین مسئله باعث شده تا بازی روی درجه سختی های بالاتر بسیار سخت شود. پیشرفت بازی در قسمت های هوش مصنوعی، فیزیک و استفاده از یک موتور گرافیکی جدید که باعث شده Polygonهای بیشتری در بازی به کار رفته شود بازی را بسیار زیبا کرده است. اما در کنار این مسائل باید به این نکته اشاره کرد که بازی در60 فریم بر ثانیه اجرا می شود. کنترل بازی نیز بسیار خوب است. بازیکن هیج گونه مشکلی با کنترل بازی نخواهد داشت. کنترل بسیار روان و نرم باعث شده تا بازیکن احساس خستگی نکند. در کل کنترل بازی را می توان به عنوان یکی از بهترین ها در زمینه بازی های رانندگی نام برد.

نتیجه گیری :
با وجود این که امسال بازی های زیادی مانند NFS: Shift، DiRT 2 و GT PSP عرضه شده، بازی Forza 3  یکی از عنواینی است که بدون شک تعداد زیادی از علاقه مندان به سبک شبیه سازی رانندگی را به خود جذب می کند. بازی ای که تنها رقیب جدی اش بازی GT 5 است، بدون شک یکی از بهترین عنواین رانندگی امسال خواهد بود.


» نظر
بایگانی
تست های هوش
بزرگترین گربه سان
بازی batman arkham asylum
بزرگترین اکواریوم جهان
ماشینی از طلا
عکسی جالب از خرس قطبی
شیر های سفید
پیدا شدن اسکلت غول
سریع ترین ماشین های جهان
عجیب ترین باغ وحش دنیا
دوستی کوسه با ماهی گیر
اطلاعاتی درباره جومونگ
بررسی بازی Dawn of Discovery
گران ترین ماشین جهان
دلفین صورتی
بررسی بازی Red Faction Guerrilla
عکس فانتزی سری اول
عکس فانتزی سری دوم
مادر فرشته ای زیبا
فرق عشق با ازدواج
عشق . ثروت . موفقیت
شمع فرشته
پیش بینی هایی در مورد سال 3000
بررسی بازی smackdown vs raw 2010
کشیده ترین ماشین های جهان
آخرین کلمات از زبان افراد (طنز)
بررسی بازی call of juarez bound in blood
بازی جدید FIFA10
بازی prototype
مجسمه های شنی
بازی Forza MotorSport 3
کهکشان راه شیری چیست؟ (نجوم شناسی)
بررسی بازی call of duty modern warfare 2
بزرگترین سگ های دنیا
بررسی بازی Heavy Rain
مطالبی درباره منظومه شمسی
نخستین نور در عالم
عکسی از خورشید
avatar: تخیل یا واقعیت؟
مطالبی درباره اساسین کرید 2
بررسی بازی Bayonetta
امکانات PSP Go
مطلبی درباره دایناسورها
عکسی جالب از تمساح
عکس هایی از رویال رامبل 2010
معرفی و ویژگی های ipad
دانلود برنامه Google Earth
آهنگی با اسم بازیکنان فوتبال
خطای چشم یا خطای مغز؟ (تست جالب)
خطای دید.(عکس هوش) حتما ببینید!
فکر میکنی Iq داری بیا تو وگرنه نا امید میشیا از خودت
بررسی بازی the saboteur
موجودات فضایی
دانلود آهنگ
موجودات فضایی وجود دارند
بررسی god of war 3
رازهای 40 ساله کلاهک یخی مریخ
Prince Of Persia:The Forgotten Sands